Covid-19 Anbefalinger

Oprettet: 30.11.2021

Ringkøbing-Skjern Kommunes incidenstal har nu desværre nået en højde hvor der skal iværksættes lokale tiltag.

Dette betyder at der den kommende tid gælder nogle skærpede anbefalinger for idræts- og foreningsområdet i Ringkøbing-Skjern Kommune.

Generelt:

• Det anbefales at, alle lader sig teste og bliver vaccineret
  • Opfordring om skærpet fokus på at efterleve sundhedsstyrelsens generelle anbefalinger og vejledninger om forebyggelse og håndtering af smittespredning af COVID-19

Særligt for Idræts- og foreningsområdet:

Foreningsaktiviteter, træning, kampe, turneringsaktiviteter, stævner mv. kan fortsat gennemføres med øget fokus på smitteforebyggende foranstaltninger herunder:

• Opfordring til at alle møder op omklædte. Opfordringen gælder dog ikke i svømmehaller, og andre steder hvor det ikke er foreneligt med aktiviteten.
  • Opfordring til såvidt muligt at afholde aktiviteter, herunder sociale arrangementer, inden for mindre og faste grupper/hold, hvor dette kan gøres som en naturlig del af aktiviteten.
  • Opfordring til såvidt muligt at aflevere og hente børn udendøres. Forældre og andre voksne opfordres endvidere til at holde afstand. Afstandsanbefalingen gælder ikke imellem udøvere udøvere, trænere samt mellem forældre og børn ved børn-voksenaktiviteter mv.

I opfodres til løbende at holde jer opdateret på kommunens coronaside samt på Coronasmitte.dk

Denne besked er relevant indtil: 21.12.2021