RingkøbingGarden

RingkøbingGarden er en alsidig musikforening, som spiller på mange tangenter:

- Vores nyeste aktivitet er trommebandet "DrumTribe" som har eksisteret siden august '21. Vi startede ud med cirka 20 medlemmer og det er vores mål at blive cirka 40, som spiller samba-inspirerede rytmer på mange forskellige typer slagtøj. Vi eksperimenterer med at kombinere trommerytmerne med fløjter, dans og spændende tattoo-formationer. Vi øver hver mandag i tidsrummet 18:00-20:00 (dog ikke i skolernes ferier) på Spillestedet Generator i Ringkøbing, DrumTribe har allerede optrådt offentligt flere gange i efteråret '21, bl.a. til WestCoastPride i Ringkøbing og til Open By Night i Skjern. I '22 er der flere spillejobs i kalenderen.

- Vores lille showband "SPT-Swingers" har eksisteret siden 2004. Vi er 6-8 "gamle gardere", som spiller forskellig slags populærmusik på trompeter, basuner, trommer m.v.
SPT-Swingers optræder jævnligt til byfester, juleoptog, private fester og meget andet.

- Den traditionelle, uniformerede RingkøbingGarde har eksisteret siden 1974, men er ikke aktiv i øjeblikket på grund af Covid-19 pandemien. Vi har gennem årene optrådt i hele Europa samt i USA og Canada med tattoo og traditionel marchmusik til utallige byfester, koncerter, generalforsamlinger, jubilæer, idrætsstævner, juleoptog m.v.

RingkøbingGarden var størst i årene omkring 1990 med cirka 90 aktive medlemmer. Det er bestyrelsens plan at genrejse den traditionelle, uniformerede garde i god tid inden 50 års jubilæet i september 2024 og indtil da holder vi fællesskabet for de cirka 20 medlemmer kørende med ovennævnte musikalske aktiviteter samt hyggeligt samvær i RingkøbingGardens klublokale på Spillestedet Generator.

RingkøbingGarden

Kastengevej 1-3

6950 Ringkøbing

Tlf.:  30241974

Email:  formand@ringkobinggarden.dk

Hjemmeside:  www.ringkobinggarden.dk

CVR nr.:  59321811

• Garde (marcherende musikkorps)
  • Musik

Kort

Tilskudsregnskab

Pulje0 kr.
Aktivitetstilskud585 kr.
Beregnet lokale tilskud indev. år.30075 kr.
Andre tilskud0 kr.