Talentspejderne Ringkøbing-Skjern

Vil du være mentor alias talentspejder?

Hos Talentspejderne Ringkøbing-Skjern arbejder vi for, at kommunens sårbare unge i 7.-9. klasse kommer godt videre fra folkeskolen og finder en retning i livet.

Målet er, at den unge skal udvikle de kompetencer, der er nødvendige for at kunne starte på en uddannelse. Vi sørger for, at du bliver klædt på til opgaven og får de nødvendige redskaber. Du bidrager med lyst, overskud og ressourcer til at give noget til andre – og er klar til at få mindst lige så meget tilbage.

Alle vores talentspejdere arbejder med et særligt udviklet talentprogram, hvor du bl.a. hjælper den unge til at blive bevidst om sine læringsstile, intelligenser og karakterstyrker. Programmet er udviklet i samarbejde med nogle af landets førende læringseksperter og er afprøvet af mere end 500 mentorer. For at blive talentspejder skal du have en god portion livs- og erhvervserfaring. Enten er du i arbejde, er efterlønner eller pensionist. Hvad du beskæftiger dig med, eller har beskæftiget dig med gennem livet, er underordnet. Som frivillig i Talentspejderne behøver du ikke at have arbejdet med unge før, men du må have en stærk tro på, at alle mennesker har evner og talenter og have lyst til at ”spejde” efter dem hos den unge.

Efter endt forløb modtager den unge op til 600 kr., som bruges sammen med mentor til at fejre afslutningen.

Talentspejderne Ringkøbing-Skjern

Tilskudsregnskab

Puljer kr.
Aktivitetstilskud kr.
Beregnet lokale tilskud indev. år. kr.
Andre tilskud kr.